הפגזות

לא היה צריך יותר מיום הפגזות פסיכי של ישראל בעזה ומתיים הרוגים כדי שנצא לרחוב גם בניו יורק. המדרכה הצרה מול הקריה התחלפה במדרכה הרחבה של השדרה השנייה וממול, במקום משרד הביטחון, המשרדים של הקונסוליה הישראלית שהיו כמובן סגורים ביום שבת. את היסמניקים שלמדו בשכבה מתחתינו או מעלינו החליפו שוטרים חייכנים ממשטרת ניו יורק שהסבירו באדיבות שזכותינו לבטא בחופשיות את מה שאנחנו מרגישים (הרי זו הדמוקרטיה הגדולה בעולם) בתנאי שלא נחסום את המדרכה ונפריע לאנשים לקנות גדג'טים לחג או מניות.

אני שפנת הפגנות גדולה. דורות של בני משפחה שמעולם לא יצאו לרחוב כדי להביע את דעתם, נטעו בי את החשש התמידי מאנשי סמכות ומתאי מעצר וגם מאגרופים שהמסלול שלהם עלול להיעצר בפרצוף שלי. האידיאולוגיה לא עשתה אותי גיבורה, ומול הקונסוליה הישראלית בניו יורק הופיעה חרדה אחרת, מוזרה. לא מפני השוטרים שהרגישו גאים על מילוי חובתם הדמוקרטית ולא מפני עוברי האורח שחלפו ספונים במכוניות הפאר. פחדתי מהבירוקרטיה. פחדתי מהשוטר שיבקש לראות את הדרכון או מהפקיד שיחליט על עברה על החוק או מפני היד שתחליט לקחת את מה שנתנה. אני חושבת שבפעם הראשונה לא חרדתי לפרצוף שלי אלא לכיס או לקריירה או לעתיד שלי בתוך המדינה הזו שקיבלה אותי כאורחת זמנית ויכולה בכל רגע להראות לי את הדרך החוצה, כי ככה זה כשאורחים.

דווקא החברים שלי שחיים גם הם על אותה יד נותנת ועל חתימות של אותם פקידים נראו שלווים. מצב הפליטות כך נראה שיחרר אותם מהצורך להתמודד ולהסביר ליסמניק בן השיכבה מה לעזאזל הם עושים, איפשר להם להביע את דעתם בלי לדפוק חשבון ובלי לקבל בפרצוף יריקה ובלי להתווכח ביום שישי בערב עם ההורים.

היום אנחנו מפגינים עם הפלסטינים. נחליק על הקרח במרכז רוקפלר ונחזיק שלטים.

אולי מהם אני אצליח לשאוב קצת יותר אומץ ונחישות, או לפחות נחמה שאם נושלך לאי השדים לא נהיה לבד.

עם מילגה ועם לפטופ נגמור את הכיבוש!

נעמה

כתיבת תגובה

