אשקלון

אשקלון

אמא , רע לי כל כך
איך בשעתך הקשה
שכם אל שכם לא איתך
עם אויבייך המרים אני צועדת
וקול צעקתך חזק באזני מקול צעקתם
ובכייך, לא בכיים מפלח את אזני
גם בלילה, גם מכאן

ועלי להאבק להחרישו
עלי להאבק לחתור תחתיו
לא לשמוע רק אותו
לא לראות רק את פנייך פוחדות
אל מול עיניי

אוי אמא, אמא
האם את זוכרת את ג'יהאד,

שבנה ביתינו ואז בנה ביתו
ג'יהאד נמחה מדימעותייך
נמחה מזיכרוני

נמחה מזיכרונה הקצר
של העיר שהקיאה לעזה
את תושביה הערבים
ושלחה חייליה לכבשם
וקראה להם לשוב אליה לבנותה
והקיאה אותם בשנית, בשלישית
ושלחה את בניה לבנות בתיהם
על אדמת הרש, על אדמתם.

אוי אמא שלי,
עירי שלי אשקלון,
שכם אל שכם איתך לא אצעד,
לא אומר הינחמי, לא אומר הינחמי,
דימעותייך אמהל בדימעותיו של ג'יהאד
את בכייך, בבכי ילדיו ונכדיו
בבכי ביתו שנזרה לרוחות
בבכי ביתו שלא ידענו כי ניבנה
ולא ידענו כי נעזב
ולא ידענו כי ניכתש עד דק
ואת ענני האבק שלו,
לא אוויר,
את ענני האבק שלו
אנחנו נושמים.
אוי אמא, אמא,
הלוואי שיכולתי לומר לך דברים אחרים.

5 תגובות ל-“אשקלון

  1. מדויק ויפה. מיד שלחתי לתמר.
    תודה נעמה

  2. הי עודד תודה רבה

  3. תודה נני
    ממש בדיוק ככה אני מרגישה

  4. יוצא מן הכלל.

  5. הלוואי והייתי יכולה לעמוד מול הסובבים אותי ולהפיץ את שירך. מלאת הערכה ותמיכה…

כתיבת תגובה

