איכות האוויר

המפגש עם "אמריקה השנייה" מספק לי כל מיני תובנות די עצובות. כל יום שני אני עולה על אוטובוס ואז סאבווי ומגיע מהאפר-ווסט סייד לדרום הברונקס. מאזור בו מחירי השכירות בשמיים לאזור בו כמעט כל התושבים גרים בדיור ממשלתי באיכות ירודה. כל יום שני אני גם מטפל בשלושה ילדים חמודים עם חיים קשים מאד, קשים מדי לילדים בגיל שלהם. בשבועות האחרונים שמתי לב שאחד הילדים משתעל באופן קבוע. בהתחלה חשבתי שזו פשוט שפעת כמו שלי היתה כל שנה כילד. אבל כשהתחלתי לברר – הסתבר שהוא חולה באסטמה, ושגם לכל המשפחה שלו יש אסטמה. למרות שאפשר להסביר זאת על ידי הסברים גנטיים, מסתבר שאחוז התושבים בברונקס שחולה באסטמה גבוה משמעותית מהממוצע באוכלוסיה. עוד מסתבר שידוע שאיכות האוויר בברונקס ירודה למדי וששריפת הזבל העירונית מתבצעת בקרבת מקום. אמנם זה לא צריך להפתיע אותי כבר, אבל עדיין זה מאד מעצבן להווכח שאם נולדת עני באמריקה, גם הזכות לאוויר נקי לא מובטחת.

צחי

תגובה אחת ל-“איכות האוויר

  1. זה מכאיב מאוד, ומכאיבה גם הידיעה שתפקיד הפסיכולוג בתוך המקומות האלו מאוד מאוד מוגבל, ומצד שני יש פסיכולוג, למרות העוני וזיהום האויר, ויש גם דיור ציבורי, ואולי זה לא כל כך מעט כמו שאנחנו נוטים לחשוב

כתיבת תגובה

